Chants for Primary Teacher

       
Setsuko Toyama
               The Power of Rhythm

Rhythm, stress, and intonation are not frosting on the cake but essential elements
which belong in the classroom at all levels of language learning.
Without them, there is no cake at all.
Without them, it is impossible to convey meaning successfully. (Carolyn Graham)
リズム・ストレス・イントネーションは、ケーキの飾りではありません。
これがなければケーキはできません。これがなければ意味を伝えることができません。


Jazz Chanting is a rhythmic presentation of natural language, linking the rhythms of
spoken American English to the rhythms of traditional American Jazz. (C.G.)
ジャズ・チャンツは、自然な英語をリズムに乗せて教えます。アメリカ英語のリズムと、
アメリカの伝統的ジャズのリズムを結びつけています。


The rhythm, stress, and intonation pattern of the chant should be an exact replica of
what the student would hear from a native speaker in natural conversation.(C.G.)
チャンツのリズム、ストレス、イントネーション・パターンは、生徒がネイティブ・スピーカーとの
自然に会話で耳にする英語と完全に一致していなければなりません。
自然な英語は、stress(強勢)が等間隔に現れます。
     1        2        3        4
   Dogs       eat       bones.
The
dogs      eat    the bones.
The
dogs   have eaten  the bones.
The
dogs     will eat   the bones.
The
dogs will have eaten the bones.
チャンツを活用するために:

音楽はジャズでなくても良い。1−2−3−4が明確ならば良い。

リズムマシーンも良い。

子どもが足踏みする(stamp)、手を叩く(clap)、机や体の各部分を叩く(tap)、
指を鳴らす(snap)、など様々な方法がある。

タンバリン、カスタネット、マラカスなど楽器を使っても良い。(手作りならさらに良い)
Stress Content Words:
メッセージのある単語に
ストレス(強勢)を乗せる

1) 名詞
2) 動詞
3) 形容詞
4) 副詞
5) 指示形容詞
6) 疑問詞
7) 否定形
Do Not Stress Functional Words:
その他の単語にストレス(強勢)を乗せない

1) 冠詞
2) 前置詞
3) 代名詞
4) 関係代名詞
5) 接続語
6) be-動詞、have、do、助動詞

***Stress contrasting words:
He likes bread. She likes rice.
Songs & Chants Room へ戻る